2014. április 27., vasárnap

Vasoxid és pálmazsír

Pálmazsír:
Becsülettel be kell, hogy valljam vettem pálmazsírt szappankészítéshez. Eme "bűnöm" elkövetésének 2 fő oka volt: kíváncsiság és az, hogy néha-néha megcsapja az orromat a zsírszag és ezt nagyon uuuuuuutálom. Érdekes, hogy a zsírszagot főleg a kézmosószappanjaimnál érzem.
A szappanokba pedig a keménység miatt kell a kókuszolaj mellé még valamilyen telített zsír! Mindent megtettem, hogy  a pálmazsírt kihagyhassam, de be kell látnom, hogy kis mennyiségben, de szükség van rá!!


Vasoxidok:

Mint minden szappankészítőt engem is elkapott az élénk színű szappanok "láza" és kb. 3-4 hete beszereztem vörös és fekete vasoxidot.
 Természetesen mindezek előtt tájékozódtam róluk és döntésemben segített ez itt. Szappankészítésnél használatuk elfogadott, valakinél ez még belefér a natúr kategóriába valakinél meg nem. Szép élénk színt adnak a szappanoknak! Én részemről nem sorolnám a természetes színezékekhez (agyagok, növények stb.), de használatát nem utasítom el (végül is nem nevezném mesterséges anyagnak), ha szép színes szappanok előállítása a cél!

Ilyen szép élénk színt adnak a szappanoknak:






Összetevők: kókusz-, olíva-, ricinus-, mandula-, napraforgóolaj, pálmazsír, shea vaj, TiO2, vörös és fekete vasoxid, termelői kecsketej

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése