2014. április 14., hétfő

Crockpot szappan

Már régóta terveztem, hogy készítek kézmosó szappant melegeljárással. A mosószappanokat eddig is melegeljárással készítettem, de a sütőben való melegítést túl körülményesnek tartottam. Annak idején, amikor külföldi oldalakat bújtam HP szappan készítés ügyében feltűnt nekem egy készülék, amelyet crockpot-nak azaz lassú főző edénynek hívtak. Miután legutóbb majdnem kifutott a massza a sütőbe, úgy döntöttem szerzek egyet magamnak! Nekem is kell egy!!!!!
Sikerült vennem a vaterán egy vadonat újat (angol termék, mert dugvilla adaptert is adtak hozzá) 3950 Ft-ért. Ez az ár a posta költséget is tartalmazza!

Az úgynevezett crockpot szappankészítésről rengeteg "irodalom" és videó található az interneten.
Pl. magyar nyelvű irodalom itt, és itt egy videó, amely lépésről lépésre bemutatja a HP szappankészítés ezen módját:



A nagyobbik fiam piros színű szappanokat szeretett volna, így a superfat olajokban feloldottam 1 tk. pirospaprikát.
Sokkal, sokkal könnyebb és egyszerűbb így a HP eljárás!

Összetevők: elszappanosított kókusz-, napraforgó- és lenmagolaj, termelői disznózsír, pirospaprika őrlemény, deszt. víz, NaOH,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése