2014. február 8., szombat

Vino kecsketejes szappan

 "In vino veritas"             In vino sanitas!

Egy ideje már befészkelte magát az gondolat a fejembe, hogy  vörösboros szappant kellene készíteni. Adott volt a jó kis házi vörösbor medoc szőlőből (kolléganőm nagymamájának köszönhetően) és kutakodásaim során megtudtam, hogy a vörösbor külsőleg is nagyon jó!
A vörösbor hidratálja, regenerálja, tonizálja, rugalmasabbá teszi a bőrt, a szőlőben megtalálható természetes antioxidánsok  csökkentik az öregedés látható jeleit, segítenek megelőzni a ráncképződést.
A borban található polifenolok erősítik a kollagénrostokat és ezért feszesebbé teszik a bőrt. Antioxidáns hatásuk pedig segít a szabadgyökök közömbösítésében. Magas csersav tartalma miatt seborrhoeás bőrre is jótékony hatással van.
A szőlőszemek minden "porcikája"  hasznosítható a gyógyászat és a szépségápolás területén. Az erre épülő terápiát vinoterápiának hívják.

Ezek után triviális volt, hogy szappant kell készítenem belőle! A kedvencem a kecsketej sem maradhatott ki a szappanból, így  a folyadék 50 % vörösbor és 50 % kecsketej lett. Ha vörösboros szappan akkor a szőlőmagolajnak is benne a helye!

Szappankészítés szempontjából nagyon érdekes tapasztalatokat szereztem!!!!
A vörösbort 5 percig forraltam  (hogy az alkohol elpárologjon) fahéjjal és szegfűszeggel, majd miután kihűlt lefagyasztottam.

Meg kell, hogy mondjam a mézes-méhviaszos-100% kecsketej szappankáim (tömb formába öntve!) sem akartak annyira túl melegedni, mint ez a szappan!! Nem is csoda, hiszen a szőlőcukor találkozott most a tejcukorral!  Nagyon-nagyon sűrűn rá kellett néznem és a kellő pillanatban hűvös helyre kellett vinnem, hogy lehűljön, mert gyöngyözni kezdett a teteje.
Nem tudom, hogy én csináltam valamit rosszul vagy a csillagok állása nem kedvezett, de a szappant nem tudtam azonnal felszeletelni, mert kicsit lágynak éreztem.
Mostanra már  megkeményedett és színt váltott!!! IGEN! A világos barna színből az oxigén (szerény véleményem szerint emiatt) hatására vöröses barna lett. Oxidálódott a szappan szelet!! :O Az az érdekes, hogy öntéskor sötét barna volt és a vöröses árnyalatnak "hírese" volt.

Itt egy fénykép a színváltásról:
A 24 órával hamarabb levágott szeletek és a frissen vágott szeletek!


 A frissen szeletelt szappanok szélén látható a végső színe a szappannak. Az már "oxidálódott" a tömbforma szélén! Középre világos részt "csorgattam" öntéskor. A masszába fahéjport tettem, hogy a fahéj illata érződjön. Egy kis részt TiO2-vel világosítottam, de a fahéj miatt világosbarna lett!

Vajon az érés végére milyen színük lesz?!


Összetevők: elszappanosított  kókusz, olíva, ricinus, repce, szőlőmag és földimogyoró olaj, tiszta termelői disznózsír, shea vaj, termelői kecsketej és vörösbor, fahéj, szegfűszeg, TiO2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése